کاشت مو در یک جلسه

آیا کاشت مو در یک جلسه امکان پذیر است؟

باید عنوان کرد که بله ، با پیشرفت عمل و پیشرفت تجهیزات در عمل کاشت مو ، این عمل در یک جلسه امکان پذیر است

در روش هایی مثل sut یا همان ft پیشزفته یا روش fut و حتی روش ترکیبی کاشت مو در یکک جلسه حدود 7 ساعته انجام می شود

شاید بپرسید که چطور ممکن است ، باید عرض کرد که مثلا در روش sut با استفاده از دستگاه میکروموتور کاشت مو انجام شده که سرعت انجام عمل را تا 10 برابر افزایش می دهد پس در یک جلسه بدون جراحی کاشت مو انجام خواهد شد

اما در روش هایی مثل BHT که از بانک مو بدن استفاده می شود ممکن از لازم به چند جلسه داشته باشید اما به صورت کلی یک جلسه کافی می باشد

کاشت مو با روش sut یا روش ترکیبی در کلینیک آریا در یک جلسه ی یک روزه انجام می شود

توصیه هایی برای افرادی می خواهند کاش مو انجام بدهند

قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا مو کاشته اند از نزدیک ببینید وبا دید باز درمورد انجام دادن یا ندادن عمل تصمیم بگیرید. هدف از این عمل پرکردن و پوشاندن منطقه طاسی است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

در مشاوره با پزشکان متخصص پوست چند نمونه از عکس های روتوش نشده را ببینید و به توضیحات پزشک خود در مورد روش عمل و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره در باره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای پزشکان قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با پزشک خود درمیان بگذارید. در نهایت توکل به خدا کرده و به پزشک متخصص اعتماد کنید .

توجه داشته باشید که در طاسی های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو 50 تا 70 درصد موهای طبیعی است.

تعداد موهایی که با روش غیر جراحیFIT کاشته می شود کمتر از روش جراحی است. ضمن این که میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است. بنابراین توصیه می کنم از مجموع دو روش FUT+FITدر طی دو روز(روش ترکیبی) استفاده شود.

– انجام دادن روش غیر جراحی FITکه با هولدر دستی برداشت می شود ، و یا استفاده از روشی بنام (SAFER) تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های متداول و رایج استفاده می شود . روش SAFERکه در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد .

برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود . بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند.

 

نتیجه عمل کاشت مو

نتیجه عمل کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه کاشت موی شما می تواند بیشتر یا کمتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا معمولا در روش سنتی FUT که با جراحی انجام می شود در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض 1.5 سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر 1 سانتی متر خواهد بود .

از نظر علمی در یک جلسه کاشت مو با روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر 4000 گرفت یا 12000 تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقه است.

ریزش مو با الگوی مردانه دلایل متعددی دارد، با تعیین نوع دقیق طاسی می‌توان تعداد پیوندها (گرفت‌ها)ی لازم و هزینه کلی را مشخص کرد. طاسی یا کچلی به هفت کلاس یا گونه تقسیم بندی می‌شود، در طاسی کلاس 1 هیچ گونه ریزش مویی مشهود نیست، حال آن که در طاسی کلاس 7 ریزش موی قابل توجهی در تمام سر به چشم می‌خورد. بنابراین مشخص کردن شدت ریزش مو تاحد زیادی احتمال موفقیت کاشت مو و هزینه آن را تعیین می‌کند. کاشت مو معمولاً روی بیمارانی انجام می‌شود که دچار طاسی نوع 3 تا 6 هستند، احتمال موفقیت جراحی کاشت مو بر روی بیماران دچار ریزش موی کلاس 7 بسیار پایین است.

هزینه برحسب تعداد گرفت‌ها

هزینه جراحی کاشت مو معمولاً بر حسب تعداد گرفت‌ها برآورد می‌شود. گرفت (پیوند) دسته یا گروهی طبیعی از تارهای مو (معمولاً 1 تا 4 تار مو) است که از آن با اصطلاح واحد فولیکولی نیز یاد می‌شود. این واحد‌های فولیکولی در جراحی کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) به صورت تک به تک با استفاده از وسایل مخصوص مستقیماً از پوست سر جدا می‌شود. اما در جراحی کاشت باریکه مو (FUT) باریکه‌ای از بافت حاوی مو جدا می‌شود و سپس واحدهای فولیکولی یک به یک از بافت یا باریکه اهدا کننده گرفته می‌شود. روش FUE معمولاً گران‌تر است، چون استخراج گرفت‌ها به دلیل ماهیت دقیق و دشوار عمل زمان‌برتر است.
روش تعیین تعداد گرفت‌ها

عامل‌های متعددی تعداد گرفت‌های لازم برای جراحی را تعیین می‌کند که یکی از آنها اندازه ناحیه یا ناحیه‌هایی است که باید پوشش داده شود. عامل دوم بافت موی بیمار است، موی نرم‌تر در مقایسه با موهای زبر و خشن به تعداد گرفت‌های بیشتری نیاز دارد. بنابراین هزینه جراحی کاشت مو برای موهای نرم‌تر بالاتر است.

ناحیه اهدا کننده ، یعنی ناحیه‌ای از سر دارای موهای سالم، پس از تعیین تعداد گرفت‌های لازم برای پوشش ناحیه طاسی بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که گرفت‌های لازم وجود دارد. شل بودن پوست ناحیه اهدا کننده و طول و عرض باریکه‌ی لازم نیز در نظر گرفته می‌شود.
هزینه کمتر یا نتایج بهتر؟

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو دارند، با مشاهده تبلیغات ترغیب کننده کلینیک‌ها مبنی بر “بسته‌های ویژه” یا “قیمت باورنکردنی” ناخودآگاه وسوسه می‌شوند. شکی نیست که تخفیف گرفتن و هزینه کمتر پرداخت کردن ایده‌آل تمام ما است، اما به یاد داشته باشید که در مورد جراحی صحبت می‌کنیم و کیفیت جراحی مقدم بر هزینه آن است. اگر کیفیت را فدای هزینه کنید، در نهایت بهای بیشتری را، نه فقط از لحاظ مادی که از لحاظ عاطفی نیز پرداخت خواهید کرد.
بهترین و جدیدترین روش کاشت مو چیست؟

جدیدترین و موفق ترین تکنیک کاشت مو SUT می باشد که این روش آخرین متد کاشت به شمار می رود ، در این روش در یک جلسه تا 14000 تار مو را می توان کاشتلازم به ذکر است این تکنیک این روش بدون نیاز به جراحی ، درد ، بیهوشی ، دوران نقاهت و عوارض بوده که تمام مراحل کاشت با دستگاه اتوماتیک انجام می شود.

نظر بدهید