در مورد کاشت مو چه می دانید؟

کچلی یک نگرانی عمده برای بسیاری از افراد جامعه است. افراد با از دست دادن مو های خود به تدریج و یا بصورت ناگهانی و به دلایل مختلف به میزان زیادی اعتماد بنفس خود را از دست می دهند. این امر به دلیل تغییر قابل توجهیست که در ظاهر آن ها به وجود آمده است. کاشت مو جهت درمان ریزش مو، شایع ترین روش زیبایی و رشد مجدد مو ها است که بهترین نتایج را در اختیار افراد می گذارد.

جالب است بدانید که از دست دادن مو فرآیندی طبیعیست که در بیش از 60٪ مردان و در حدود 10٪ از زنان جامعه رخ می دهد. کمبود موی سر پوست را به طور بالقوه در خطر ابتلا به آسیب های فعال پوستی و سرطان پوست قرار می دهد اما خوشبختانه الگو های ریزش موی مردانه و زنانه شرایطی می باشند که در عصر حاضر با متد های جدید و پیشرفته کاشت مو درمان می شوند.

در مورد کاشت مو چه می دانید؟

چرا کاشت مو را انتخاب کنیم؟

همانطور که مطلع هستید در سطح بازار بسیاری از محصولات متنوعی برای جلوگیری از ریزش مو و یا تقویت کننده مو وجود دارند. برخی از این محصولات توانسته اند تا حدی کارایی خود را به اثبات رسانده و درصد بالایی از آن ها تأثیر خاصی را نشان نمی دهند. درصد عظیمی از افرادی که به ریزش مو مبتلا شده اند، این توانایی را ندارند که حتی با استفاده از بهترین محصولات، رشد مجدد مو های خود را بدست آورند.

کاشت مو یکی از دقیق ترین شیوه های مدرن پزشکی است که با طی فرآیندی خاص و دائمی موجبات رشد مجدد مو ها را فراهم می کند. مزیت کاشت مو اینست که شما می توانید از مو هایی طبیعی و زیبا تا پایان عمر خود بهره مند شوید و چهره ای منحصر بفرد و جذاب داشته باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشی است که در آن یک جراح و متخصص پوست، مو ها را به ناحیه کم حجم و بی موی سر انتقال می دهد. جراح معمولا مو را از ناحیه پشت سر که حجم بهتری دارد به جلو یا بالای سر منتقل می کند. کاشت و پیوند مو معمولا در یک کلینیک پزشکی تحت بیهوشی و یا بی حسی موضعی رخ می دهد.

دلایل اصلی ریزش مو که در نهایت منجر به کاشت مو می شود

با توجه به تحقیقاتی که به عمل آمده اغلب الگو های طاسی مو دلیل اصلی ریزش مو می باشند که این امر به ژنتیک ارتباط پیدا می کند. سایر علل های ریزش مو را می توان در گزینه های زیر جستجو کرد:

رژیم غذایی نامناسب

داشتن یک رژیم غذایی ناسالم بخصوص در کنار سبک زندگی بی تحرک امروزه موجب شده است که قشر عظیمی از مردم جامعه ریزش مو را تجربه کنند. متأسفانه این موضوع در میان جوانان نیز به فراوانی به چشم می خورد.

استرس

در عصر حاضر استرس های شدید کاری و روزمره دلیل مهمی از بروز بسیاری از ناهنجاری ها و بیماری هاست که ریزش مو از این قاعده مستثنی نمی باشد. استرس به طور مستقیم بر روی سلول های بدن اثر می گذارد و توان آن ها را از بین خواهد برد.

بیماری و دارو

برخی از بیماری ها و بخصوص سرطان سبب ریزش مو می شود. مصرف دارو هایی که در نتیجه درما بیماری ها باید استفاده شود نیز در کاهش مو ها اثرات خاص خود را دارد و فرد را طی مدتی با کچلی موضعی یا کلی مواجه خواهد کرد.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی می تواند طی شرایط مختلف پزشکی به وجود آید. گاهی اوقات تغییر شرایط آب و هوایی نیز می تواند تنظیمات هورمونی بدن را از بین ببرد و سبب ریزش مو ها شود.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت و پیوند مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس فرد را بهبود بخشد. کاندید های مناسب برای کاشت مو عبارتند از:

  • مردانی که دچار الگو های طاسی مردانه شده اند.
  • زنانی که دچار الگو های طاسی زنانه شده اند.
  • هر کسی که برخی از مو های خود را به دلیل آسیب یا سوختگی از دست داده باشد.
  • افرادی که در وضعیت کامل سلامت جسمی و روحی می باشند و بیماری های پوستی و عفونی ندارند.

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

 

طی فرآیند کاشت مو چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از تمیز کردن پوست سر، جراح و متخصص پوست یک سوزن کوچک را بکار می گیرد تا بی حسی موضعی را در ناحیه ای از سر که باید کاشت در آن انجام شود، ایجاد نماید. سپس وی با استفاده از یک چاقوی جراحی از ناحیه پشت سر که دارای حجم بالاتری است (محل اهدا کننده) نمونه های مو را خارج خواهد کرد. در نتیجه گرافت های مو جدا شده و برای کاشت در اختیار خواهند بود.

سپس با ایجاد سوراخ های کوچک با تیغه و یا سوزن مخصوص در منطقه پوست سر که دریافت پیوند مو است، آن ها را به آرامی در مکان مناسبشان قرار می دهد. در طی یک جلسه درمان، یک جراح ممکن است صد ها یا حتی هزاران مو را پیوند دهد.

پس از پیوند با استفاده از گاز یا باند، پوست بیمار برای چند روز پوشش داده خواهد شد. جلسه کاشت و پیوند مو می تواند چهار ساعت یا بیشتر طول بکشد. بخیه های موجود حدود 10 روز بعد از جراحی برداشته می شوند.

کاشت مو به روش جراحی یک شیوه تهاجمی محسوب می شود که در دهه های گذشته بسیار رایج بوده است. هم اکنون بهترین و کم تهاجمی ترین روش های موجود از جمله روش SUT در کلینیک های تخصصی کاشت مو انجام می شود. کلینیک کاشت مو آریا با بهره مندی از این متد نوین کاشت مو را تراکمی مطلوب از مو ها را برای مراجعه کنندگان پدید می آورد.

در روش SUT کار برداشت مو و کاشت گرافت ها بدون ایجاد برش های دردآور انجام می شود. این روش تراکم مورد نیاز را در یک جلسه در اختیار افراد خواهد گذاشت و هیچگونه عارضه ای را به همراه نخواهد داشت. کلینیک کاشت مو آریا با اجرای روش SUT توانسته است گام مهمی را در جهت اجرای شیوه های اصولی و ایمن بردارد و نتایج موفقیت آمیزی را بدست آورد.

 

 

 مصرف دارو پس از کاشت مو

 

مصرف دارو پس از کاشت مو

پوست سر فرد در روش های جراحی کاشت مو ممکن است درد داشته باشد و احتمالا لازم است که بعد از جراحی کاشت مو اقدام به مصرف دارو نماید:

دارو های ضد درد

آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر ابتلا به عفونت در ناحیه مورد نظر

دارو های ضد التهابی برای جلوگیری از تورم

بسیاری از پزشکان minoxidil یا finasteride را برای کمک به رشد مو تجویز می کنند. این دارو ها همچنین به کاهش ریزش مو در آینده نیز کمک می کنند.

دوران نقاهت پس از کاشت مو

اکثر افرادی که کاشت مو انجام داده اند می توانند چند روز پس از عمل جراحی دوباره به روال عادی کار و زندگی برگردند و استراحت تا چند روز اول الزامیست. در حال حاضر مراجعه کنندگان دیگر نیازی به استراحت و گذراندن دوران نقاهت ندارند. در واقع روش های جدید کاشت مو بدون هیچگونه نیازی به طی کردن دوران نقاهت و نداشتن عارضه های بعدی به فرد امکان بازگشت سریع به روال طبیعی زندگی را خواهند داد.

پس از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

این طبیعی است که مو های پیوند شده دو تا سه هفته پس از عمل یک ریزش دوره ای و کوتاه مدت را تجربه کنند. این موضوع باعث می شود که رشد مو های جدید اتفاق بیفتد. اکثر مراجعه کنندگان رشد مو های جدید خود چندین ماه پس از عمل کاشت مو مشاهده خواهند کرد. پس از این مدت رشد مو ها کاملا عادی و طبیعی رخ می دهد.

 

عوارض ناشی از کاشت و پیوند مو

عوارض جانبی ناشی از روش های جراحی کاشت مو معمولا بسیار اندک است و طی مدت زمان کوتاهی از بین می رود. این عوارض عبارتند از:

  • خون ریزی
  • بروز سطحی از عفونت
  • ورم نمودن پوست در ناحیه
  • کبودی در اطراف چشم
  • بی حس و یا احساس ناخوشایند در مناطق درمان پوست سر
  • خارش
  • التهاب یا عفونت فولیکول مو که به عنوان فولیکولیت شناخته می شود.
  • ظاهر ایجاد شده ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد.

چشم انداز دراز مدت در کاشت مو

به طور معمول، افرادی که کاشت مو داشته اند رشد مو در مناطق مورد نظر پوست از چند ماه بعد بصورت عادی شکل می گیرد و مو های جدید ممکن است با توجه به موارد ذکر شده در پایین رشد نمایند.

نوع پوست سر و میزان شلی و سفتی آن

تراکم فولیکول ها در منطقه پیوند خورده چقدر می باشد.

کیفیت موی کاشت شده در ناحیه چقدر است.

استفاده از دارو های مفید برای تقویت مو که متخصص مو پس از کاشت آن ها را تجویز می کند.

انتخاب یک کلینیک تخصصی معتبر برای کاشت مو

کاشت مو یک تصمیم بسیار بزرگ برای افراد مبتلا به ریزش مو است. هزینه کاشت و پیوند مو با کیفیت بالا می تواند مبلغ قابل توجهی برای بسیاری از مردم باشد و این موضوع کاملا قابل درک است. یک پیوند موی بد می تواند اثرات مخرب زیادی بر روی بیمار داشته باشد، هم از لحاظ روان شناختی و هم جسمی.

انتخاب یک کلینیک تخصصی معتبر برای کاشت مو

علیرغم ادعای برخی از کلینیک ها، گاهی اوقات برخی از آن ها از روش های ایمن استفاده نخواهند کرد و هیچ تخصصی در این زمینه ندارند. لذا این امر برای مراجعین بسیار نگران کننده خواهد بود. کلینیک تخصصی کاشت مو آریا با سال ها سابقه درخشان در زمینه کاشت مو از کادری مجرب و روش هایی نوین در این زمینه برخوردار است که از نتایجی شگرف رونمایی می کند.

مهارت و تجربه متخصصین پوست در کلینیک کاشت مو آریا برای رسیدن به نتیجه ای موفقیت آمیز یک اصل حیاتی در نظر گرفته شده است. متخصصین زبده و ماهر در این کلینیک با ظرافت و دقت بسیار بالایی شیوه های کاشت و پیوند مو را برای مراجعه کنندگان پیاده سازی می کنند. به همین علت درصد موفقیت قابل توجهی در پایان کار مشاهده می شود.