مقدمه

رشد موهای زائد همیشه آزار دهنده بوده و همیشه به دنبال راه حلی قطعی برای رفع این مشکل بوده ایم کلینیک آریا با استفاده از جدیدترین دستگاه ها در زمینه لیزر موهای زائد با کم تریم هزینه می تواند مشکل شما را حل کند در ادامه ابتدا توضیحاتی در مورد چگونگی انجام این کار و شرایط آن صحبت می کنیم

موهای زائد یا موهای ناخواسته به صورت موضعی در بدن ایجاد می گردند که عموما غیرمعمولی می باشند و به دلیل رنگ تیره ی که دارند سبب می شود تا غیر طبیعی بودن آنها بیشتر در معرض دید باشد. بیشترین محلی که این موها رشد می کنند در قسمت های لب فوقانی ، چانه ، نواحی دو سمت صورت، از محل ناف به سمت پایین و در فرورفتگی کمر ، به رنگ تیره و سیاه می باشند.

به صورت تقریبی همه ما دوست داریم که موهای زائدی که در بدن ما هستند از بین بروند و از وجود آنها ناراضی هستیم و یا دوست داریم حداقل میزان سرعت و ضخامت آنها را کم نماییم .

در این حیطه محصولات زیادی میباشند که ادعا می کنند می توانند به صورت کامل موهای زائد را حذف نمایند و اما در عمل نمی توانند برای شما موثر باشند.

لیزر موهای زائد

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

1 : توجه داشته باشید که انجام لیزر موهای زائد در آرایشگاه ها و توسط افراد غیر حرفه ای می تواند عوارض جبران ناپذیری از جمله انتقال ویروس خطرناک زگیل تناسلی را به دنبال داشته باشد.

2 : افرادی که باردار هستند نباید از لیزر استفاده کنند

آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است؟

خیر همه ی افراد شرایط این کار را ندارد ابتدا باید دید که دلیل در آمدن موهای زائد در بدن به دلیل تعقیرات هورمونی بوده یا خیر افرادی که به بیماری هایی نظیر تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند اگر از لیزر استفاده کنند دوباره رشد می کند

چه افرادی به هیچ عنوان نباید لیزر انجام دهند

بیمارانی مانند افراد مبتلا به لوپوس که نور لیزر باعث تشدید بیماری شان می شود. افراد مبتلا به پورفیری هم به دلیل واکنشی که نسبت به لیزر نشان می دهند، باید دور این روش درمانی را برای رفع موهای زائد خود خط بکشند. افرادی هم که باتری در قلب خود کار گذاشته اند باید قبل از لیزر، پزشک خود را در جریان بگذارند و معمولا از انجام لیزر موهای زائدشان منع می شوند.

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد

لیزر‌های مختلفی در درمان موهای ناخواسته استفاده می‌شود:بهترین دستگاه لیزر موهای زائد؛ لیزر الکساندرایت و دیود که در پوست‌های روشن بهتر عمل می‌کنند و لیزر‌های ان- دی / یگِ با طول موج بلند (Nd: YAG Laser Long Pulsed)که در پوست های تیره ایمن‌تر و بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و استفاده از دستگاه های IPL و Elight که با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند.

هر چه موها تیره‌‌تر و ضخیم‌تر و نیز پوست روشن‌تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است.

 

لیزر الکساندرایت

الکساندرات در حقیقت مکانیسم لیزر می باشد ، نه اسم دستگاه اما با این نام معروف شده . لیزر الکساندرایت (الکس) با طول موج ٧٥٥ نانومتر نوعی لیزر اختصاصی جهت جذب توسط رنگدانه های مو (ملانین) است كه عملكرد آن منحصرأ جهت از بین بردن موهای زائد می باشد و در حال حاضر محبوب ترین لیزر موی زائد در ایران است.

چرا قیمت لیزر با مکانیسم الکساندرایت متفاوق از باقی دستگاه ها می باشد

در سیستم های درمانی ایران از برندهای آسیای شرقی ( چین و کره و…) تا برندهای اروپایی و نیز برندهای امریکایی لیزر “الکساندرایت” موجود می باشد. به همین دلیل با توجه به نوع دستگاه و کشور سازنده آن قیمت ها متفاوت است.

لیزر Nd_YAG

لیزرهای Nd:YAG برای استفاده در یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

لیزر موهای زائد قطعا درد کمتری دارد نسبت به دیگر روش ها مثل اپیلاسیون ، در لیزر موهای زائد با دستگاه الکس از کرم بی حس کننده Epiwide (زایلاپی) استفاده می شود

 

 

نظر بدهید