مطالب

روش های کاشت مو

توسط مارس 5, 2018 بدون دیدگاه

هر آنچه باید در مورد کاشت مو  بدانیم

کاشت مو، زیبایی، ریزش مو، درمان ریزش مو این ها در کنار سوالاتی همچون چگونه از ریزش موی خود جلوگیری کنیم یا اینکه کاشت مو طبیعی چیست؟ کلماتی هستند که شاید ذهن شما رو هم مشغول کرده باشد. بسیاری از آدم های اطراف ما یا شاید خود ما صبح مان را با نگاه انداختن به آینه و موهای از دست رفته مان شروع می کنیم. حالا چطور دوباره به زیبایی قبلی خودمان باز گردیم؟ اگر از هزینه های مکرر برای دارو، شامپو و راه های جلوگیری از ریزش مو خسته شده اید توضیحات زیر می تواند به شما کمک کند تا برای کاشت مو طبیعی تصمیم بگیرید. در این صفحه تلاش کرده ایم ۱۰ نکته طلایی درباره کاشت مو ارزان و تضمینی را برای شما گردهم آوریم و در نهایت گام های مهمی را برای بازیابی زیبایی تان بردارید.

کاشت مو چیست؟

کاشت موی طبیعی موثر ترین و قطعی ترین روش درمان، جهت موهای از دست رفته است . این پیوند بصورت یک عمل سرپایی بدون بیهوشی، همراه با بی حسی موضعی بوده که در آن شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ گونه دردی حاصل از موهایی که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند. بعد از کاشت موی طبیعی، یک پانسمان بسیار جزئی روی سر گذاشته می شود که بیشتر جهت جلوگیری از آلودگی استفاده شده که روز بعد از تراکاشت مو از روی سر برداشته می شود و شخص به راحتی می تواند استحمام کرده و مراقبت‌های پس از تراکاشت مو را از سر گیرد . موهایی که کاشته می شوند تا حدود ۳ هفته به میزان کمی رشد می‌کنند تاجایی که این میزان رشد مو برای خود شخص هم بسیار محسوس بوده و سپس این موها وارد مرحله استراحت یا ریزش می شوند که بطور تقریبی تا ۳ ماه طول می کشد و در اوایل ماه چهارم موها مجددا شروع به رشد کرده و بطور دائم باقی می مانند ودیگر دچار ریزش نمی شوند . خوب است بدانیم تاثیر و نتیجه عمل پیوند مو حدود ۹۹ ماه بعد مشخص می شود و در این دوره تفاوت چهره قبل از کاشت با بعد از تراکاشت مو بسیار قابل توجه است . پیوند مو هیچ گونه عارضه ای نداشته و با توجه به مراقبت های بسیار ساده ای که طی همان ۲ هفته اول کاشت نیاز به رعایت می باشد شخص از موهای خوب و یکدستی برخوردار می شودکه در نهایت این نتیجه منجر به رضایت بخشی بسیار بالایی از مجموعه مشاوره کاشت موی طبیعی می گردد .

 

بهترین زمان برای کاشت مو

سن مناسب کاشت موی سر: اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند بجز موارد خاص با نظر پزشک زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. بهترین زمان کاشت مو موقعی است که ریزش موی فرد متوقف شده باشد.

وضعیت سلامت افراد برای جراحی کاشت مو: برای کاشت مو به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد گرفتن شرح حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری می‌باشد.

بانک مو: کسانی کاندید بهتری برای کاشت موی سر هستند که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی ازفولیکولهای مو داشته باشند. تراکم به معنی تعداد موها در واحد سطح می باشد. البته به کمک متدهای نوین، برای افرادی که تراکم موی کمتری دارند نیز کاشت مو قابل انجام است و نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

تاثیر میزان شلی پوست سر بر پیوند و کاشت مو: میزان شلی پوست مشخص می کند تا چه میزان از پوست پشت سر می توان برداشت تا با حداقل کشش بتوان بخیه زد و احتمال جای بخیه کاهش یابد. البته این موضوع تنها در روش کاشت مو fut حائز اهمیت است و در مورد بیمارانی که پوست سرشان به اندازه کافی شل نیست میتوان مشکل را با استفاده از جراحی کاشت مو به روش fit حل نمود.

 

تاریخچه کاشت مو

قرن نوزدهم میلادی سرآغازی برای عمل های کاشت مو بود، در آن سال ها انسان برای اولین بار تلاش کرد تا با استفاده از بافت های مودار پوست سر پیوند کاشت مو را در دیگر نقاط سر ایجاد کند. در این عمل جراحی بافت پوست سر به همراه منبع اصلی خون به منطقه طاس برده شده و درآنجا کاشته می شدند.

ژاپنی ها گام های بعدی کاشت موی مدرن را در دهه ۳۰ میلادی برداشتند که در آن زمان جراحان گرافت های کوچک و گرافت های واحد فولیکولی را برای جایگزین کردن مناطق آسیب دیده ابر و مژگان استفاده کردند، این روش رد رابطه با برطرف کردن طاسی نبود.

 

تعدادی از چهره های معروف که کاشت مو انجام داده اند

مدت زمان ریکاوری پس از جراحی کاشت مو:

تا 24 ساعت پس از  عمل کاشت مو نباید رانندگی کنید یا ماشین آلات کار کنید. به عنوان یک قاعده کلی، فرد باید به مدت 5 روز از ورزش کردن یا انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. بیمارانی که عمل کاشت موی FUE را انجام می دهد می توانند در عرض یک تا سه روز به سر کار برگردند، در حالی که بیمارانی که کاشت مو به روش FUT را انجام  می دهند برای رفتن به سر کار باید بین 2 تا 6 روز منتظر بمانند. شایان ذکر است که این دستورالعمل ها کلی هستند. هر فردی در سرعت متفاوتی بهبودی پیدا می کند و برخی از مشاغل نسبت به مشاغل دیگر به فعالیت فیزیکی بیشتری نیاز دارند. پس از گذشت یک یا دو روز پس از عمل کاشت مو ، اغلب بیماران در می یابند که دیگر به داروی مسکن نیازی ندارند.

نمونه عمل های کلینیک آریا

نمونه کاشت های کلینیک آریا

نظر بدهید