مطالب

مزایای کاشت مو به روش غیر جراحی

توسط آگوست 29, 2018 بدون دیدگاه

مزایای کاشت مو به روش غیر جراحی

از دست دادن مو ممکن است در هر لحظه ای از طول یک عمر انسان به وقوع بپیوندد. این امر می تواند در سنین جوانی شروع شود یا در طول زمان اتفاق بیفتد. اکثر مردان و زنان مبتلا به ریزش مو متوجه ریزش مو و طاسی در طول عمر خود می شوند و این نگرانی بسیار آزار دهنده است. پس از شناخت علائم ریزش مو این سوال برای افراد پیش می آید که چه گزینه ای برای درمان آن مناسب است؟ و کاشت مو به روش غیر جراحی یکی از بهترین راهکار هاییست که به عنوان یک درمان نتیجه بخش با توجه به مزایای بسیارش، پیش روی آن ها قرار دارد.

کاشت مو به روش غیر جراحی

کاشت مو روشی است که فولیکول های موی فرد را از ناحیه پشت سر به نام ” ناحیه اهدا کننده” به قسمت جلویی سر به عنوان “ناحیه دریافت کننده” منتقل می کنند. روش های کاشت مو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند و تکنیک های مختلفی برای انجام کاشت وجود دارند. SUT یکی از متد های کاشت مو به روش غیر جراحی است که دارای مزایای فراوانی برای علاقه مندان به کاشت مو می باشد و در کلینیک تخصصی کاشت مو آریا انجام می گیرد.

ریزش مو در زنان و مردان

در الگو های طاسی مردانه و زنانه طی یک روند تدریجی خط موی سر از بین می رود و دید ناحیه پوست سر افزایش می یابد. مردان بیشتر ریزش موی تدریجی در تاج و یا قسمت بالایی جمجمه را تجربه می کنند. برای زنان، ریزش مو بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است و بیشتر احتمال دارد ریزش مو از کل سر باشد. طی این ریزش مو در زنان کل مو های سر کم پشت می شود. تعداد افراد مبتلا به ریزش مو روز به روز افزایش می یابد. نود و هفت درصد از ریزش مو با مردان ناشی از الگوی ریزش موی مردانه است و 70 درصد از ریزش مو توسط الگوی طاسی زنانه ایجاد می شود.

در واقع راه های جایگزینی مو برای زنان و مردان بسیار متفاوت و متعدد است که هر کدام با توجه به دائم و موقت بودن کارایی و زیبایی خاص خود را دارند. در این میان تا کنون کاشت مو به عنوان یک روش دائمی و کارآمد در نظر گرفته شده است. کاشت و پیوند مو درصد موفقیت بالایی دارد که با روش های جراحی و غیرجراحی انجام می شود. هنگامی که فرد برای مشاوره به متخصص و جراح پوست مراجعه می کند، وی با توجه به نیاز فرد اختلاف بین گزینه های مختلف را برای او شرح می دهد که در این مقاله نیز به برخی از مزایای کاشت مو به روش غیر جراحی پرداخته شده است.

کاشت مو به روش غیر جراحی و خط موی کاملا طبیعی

خط رویش مو در تکنیک های مدرن و جدید که اغلب به صورت کاشت مو به روش غیر جراحی انجام می پذیرد، بسیار طبیعی و نرمال است. به گونه ای که پس از رویش مو امکان تشخیص آن برای افراد عادی بسیار سخت خواهد بود. نتیجه این است که مو های فرد به صورت زیبا و با  ظاهری طبیعی نمایان خواهند شد، به طوری که مو به طور طبیعی از پوست سر فرد رشد می کند و به دنباله آن یک خط موی کاملا طبیعی احساس خواهد شد.

گزینه های انتخابی در مدل مو با کاشت مو به روش غیر جراحی

کاشت مو به روش غیر جراحی به شما اجازه می دهد مو هایی طبیعی، جذاب و منحصر بفرد داشته باشید. جالب است بدانید که با استفاده از کاشت مو به روش غیر جراحی، شما به یک مدل موی خاص که شاید بعد از مدتی برایتان خسته کننده باشد، محدود نمی شوید. متخصص پوست و مو به شما کمک خواهد کرد که مدل مویی را که با انتظارات شما مطابقت دارد انتخاب کنید و همچنین مدل موی مناسب برای شما را طراحی می کند.

دوران نقاهت کوتاه مدت (زمان بازیابی سریع تر) در کاشت مو به روش غیر جراحی

دوران نقاهت در کاشت مو به روش غیر جراحی یکی از مواردی است که به آن اهمیت زیادی داده می شود. بسیاری از مراجعه کنندگان نمی توانند زمان زیادی را برای استراحت و ماندن در بستر برگزینند. مزیت کاشت مو به روش غیر جراحی اینست که فرد به سرعت می تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد.

کوتاه بودن زمان کاشت مو به روش غیر جراحی

روش های جراحی کاشت مو معمولا از 2 تا 6 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود اما کاشت مو به روش غیر جراحی تقریبا دو ساعت طول می کشد.

 کاشت مو به روش غیر جراحی بدون اسکار و عوارض بعدی

هیچگونه زخم بازی در کاشت مو به روش غیر جراحی وجود ندارد بنابراین خطر وجود اسکار، عفونت، تورم یا خونریزی در این پروسه دیده نخواهد شد. عوارض حاصل از کاشت مو به روش غیر جراحی تقریبا به صفر نزدیک است. این مزیت سبب شده است تابسیاری از افراد که از کاشت مو و جراحی واهمه داشته اند بتوانند به راحتی تحت شیوه های غیرجراحی به آرزوی داشتن مو هایی زیبا و درخشان برسند.

کاشت مو به روش غیر جراحی کاملا ایمن و بدون عارضه است چرا که در این فرآیند از هیچ ماده شیمیایی یا دارو های خاصی استفاده نمی شود که ممکن است به مو های بیمار آسیب برساند. بسیاری از افرادی که روش های مختلفی را برای رفع ریزش مو های خود امتحان کرده اند بعد ها متوجه شده اند که بیشتر به ریشه های مو آسیب رسانده اند.

کاشت مو به روش غیر جراحی بدون نیاز به مراقبت های فوق العاده پزشکی

در حالی که کاشت و ترمیم مو به روش جراحی نیاز به عمل جراحی و دیگر درمان های پزشکی دارد، کاشت مو به روش غیر جراحی بسیار آسان است و نیازی به مراقبت های فوق العاده پزشکی ندارد.

کاشت مو به روش غیر جراحی و یک مشاوره کاملا آگاهانه

یک متخصص پوست معمولا بر اساس تاریخچه شخصی بیمار، شیوه زندگی او، عوامل ژنتیکی و شرایط محیطی که در آن زندگی می کند تصمیم می گیرد که کدام گزینه را برای او به عنوان بهترین راهکار درمانی انتخاب کند. در کلینیک تخصصی کاشت مو آریا بیماران طبق جلسه مشاوره ای که با پزشک متخصص پوست و مو دارند، ابتدا هر گونه سوالی را که ذهنشان است بازگو خواهند کرد. این پرسش ها ممکن است در مورد ریزش مو یا روند کاشت مو به روش غیر جراحی باشد.

خوشبختانه در کلینیک کاشت مو آریا تجربه و تخصص جراحان کمک نقش اصلی و تعیین کننده ای در میزان موفقیت های حاصله دارد. بهره مندی از متد کاشت مو به روش غیر جراحی و برترین تکنیک های روز دنیا سطح این موفقیت ها را بالاتر برده است. کاشت مو را می توان در مراحل اولیه ریزش مو یا اگر ریزش مو پیشرفته تر باشد، به کار برد. این همچنین گزینه خوبی برای افرادی است که از ریزش مو به علل پزشکی مانند آلوپسی یا درمان با مواد شیمیایی رنج می برند.

کاشت مو به روش غیر جراحی و عدم نیاز به اجرای سایر روش های تقویت کننده مو

یکی دیگر از مزایای کاشت مو به روش غیر جراحی این است که فرد دیگر نیازی ندارد از بسیاری از لوسیون ها و مواد نگهدارنده استفاده کند و یا با تزریق انواع مواد شیمیایی مختلف به رشد مو های خود کمک کند.  موهای پیوند شده درست مانند مو های طبیعی رشد می کنند. از این رو برای حفظ تراکم مو ها الزامی برای اجرای سایر روش های اضافی نیست.

کاشت مو به روش غیر جراحی و افزایش اعتماد بنفس

بزرگترین مزیت کاشت مو به روش غیر جراحی این است که فرد اعتماد به نفس خود از دست رفته خود را مجددا به دست می آورد. ریزش مو ها ظاهر و چهره را بسیار تغییر خواهد داد. سن را افزایش می دهد. اعتماد بنفس را به طرز قابل توجهی کم می کند و در برخی از موارد فرد را به گوشه گیری و انزوا می کشاند. کاشت مو و برگشت حالت طبیعی مو ها که در اکثر مواقع از اول هم بهتر می شود، شروع یک زندگی جدید است.

 گزینه های انتخابی در مدل مو با کاشت مو به روش غیر جراحی

همخوانی و تطابق مو ها با یکدیگر در کاشت مو به روش غیر جراحی

بافت، رنگ مو و ماهیت و تراکم  مو های جدید کاملا با مو های اولیه فرد مطابقت دارد. در واقع با کاشت مو به روش غیر جراحی استفاده از مو های مصنوعی و شیوه های قدیمی به طور کلی منسوخ شده و طرفداران خود را از دست داده است. پس از کاشت مو، مو های فرد به طور طبیعی رشد می کنند. رنگ مو همان رنگ موی اصلی فرد است زیرا از مو های طبیعی خود او در کاشت استفاده شده است. البته باید در نظر داشت که رشد مو معمولا بعد از 2 تا 3 ماه شروع می شود و روند طبیعی رشد و پر شدن مو ها در ظرف 8 تا 10 ماه کامل می شود.

صرفه جویی در هزینه در کاشت مو به روش غیر جراحی

گرچه اکثر روش های شناخته شده برای جایگزینی مو ها بسیار پرهزینه هستند اما کاشت مو به روش غیر جراحی با توجه به نتایجی که در بردارد هزینه گزافی را به همراه ندارد. به علاوه اینکه فرد تنها یکبار از این روش استفاده می کند و در انتظار نتایج شگرف آن خواهد بود. ممکن است روش های دیگر به غیر از کاشت مو نیاز به تمدید داشته باشند و یا موقتی اثر کنند. در نتیجه فرد با یکبار کاشت مو از اجرای مجدد شیوه های دیگر بی نیاز خواهد شد.

اهمیت سن بیمار و سلامت او در کاشت مو

بسیار مهم است که کاندید های کاشت مو، از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند. این بیشتر در افرادی که دارای آلوپسی آندروژنیک هستند، توصیه می شود، چرا که یک اختلال پیشرفته و غیر قابل برگشت است. اگر ریزش مو ژنتیکی باشد و فرد در سنی کاشت مو را انجام دهد که در محدوده سنی 20 تا 30 سال باشد، ریزش مو هنوز ادامه دارد و بعد از انجام کاشت مو باز هم نیاز به درمان وجود خواهد داشت.

توجه به موضوع سلامتی و سنی که فرد در آن کاشت مو را انجام می دهد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. افراد کاندید برای کاشت مو به روش غیر جراحی بهتر است که موضوع سلامتی و سن ریزش مو را به طور قابل توجهی مورد اهمیت قرار دهند و کاملا برنامه ریزی شده برای کاشت مو اقدام کنند تا نتیجه مطلوب را بدست آورند.