کاشت ریش طبیعی

کاشت ریش و سبیل با موی طبیعی یک روش درمانی است که معمولاً برای مردانی که از مقطعی بودن یا خالی بودن موی صورت خود شامل ریش و سبیل رنج می برند، مورد استفاده قرار می گیرد. از بین رفتن موهای صورت می تواند ریشه ارثی داشته باشد یا در نتیجه جراحت های حاصل از انجام عمل جراحی، سوختگی یا سایر انواع تصادف ها ایجاد شده باشد. برای بعضی مردان، داشتن ریش پر پشت یا سبیل یک علامت از مرد بودن و قدرت محسوب می شود.

با کاشت ریش و سبیل طبیعی ،چنانچه وضعیت ریش در بین بسیاری از مردان جوان از اهمیت خاص برخوردار است. در این حالت داشتن موهای صورت سالم و بدون نقص می تواند یک ظاهر مناسب برای مرد در چشم زنان ایجاد کند و به همین خاطر وضعیت ریش و سبیل مردان برای اعتماد به نفس و نحوه نمایش وضعیت آنها به دیگران از اهمیت خاص برخوردار است. به هر حال، گاهی اوقات مردان دارای ریش و سبیل با تراکم مورد نظر خود نیستند.

کاشت مو ریش و سبیل برای مردان

کاشت ریش و سبیل و بطور خاص ترمیم موی ریش و سبیل در سال های گذشته افزایش زیادی در بین مردان در سراسر جهان پیدا کرده است. بطور خاص در انگلستان به تنهایی ۴،۵۰۰ مرد از روش درمانی کاشت مو برای افزایش تراکم و پر پشتی موی صورت خود استفاده کرده اند. اگر موهای صورت شما کم پشت هستند، ممکن است زخم های خاص در محل رویش موی صورت شما وجود داشته باشد، کاشت ریش طبیعی در محل آسیب دیدگی می تواند تنها راهکار دائم برای پرپشت کردن ریش و سبیل و درمان مشکل شما باشد.

کاشت سبیل و ریش یک روش درمان تخصصی است که نتایج حاصل از آن به شدت وابسته به تجربه و مهارت جراح انجام دهنده این درمان دارد. در این مرکز متخصصان کاشت موی صورت وجود دارند که دانش و تجربه کافی در انجام این کار برای همه بیماران دارای شرایط مختلف ظاهری و نژادی دارند.

روش های درمان

ترمیم موهای ریش و سبیل می تواند بر روی همه افرادی که دارای مشکل خاص در این حوزه هستند انجام شود. این روش درمانی با کاشتن ریشه های موی برداشته شده از ناحیه پشت گوش (ناحیه بالای گردن که دارای موهای نازک است) یا نواحی بالای گوش انجام می شود.

کاشت ریش و سبیل با خارج کردن پیازهای مو از نواحی اهدا کننده شروع می شود و برای این کار می توان از روش های FUE یا FUT استفاده کرد. روش FUE با خارج کردن پیازهای مو از قسمت های اهدا کننده در سر بیمار شروع می شود و برای این کار از شکاف های بسیار کوچک استفاده می شود که از طریق این شکاف ها امکان خارج کردن پیازهای مو بطور مستقیم از سر بیمار ایجاد می شود. در ادامه این پیازهای مو به ناحیه ریش و سبیل بیمار پیوند زده می شود.

روش FUT یک تکنولوژی درمانی جدید است که در آن پیازهای مو از ناحیه اهدا کننده گرفته می شود و سپس از میکروسکوپ برای ایجاد صدها پیوند سالم بسیار کوچک و دارای ظاهر طبیعی برای کاشت سبیل و یا در نواحی مورد نیاز استفاده می شود. در هر دوی روش های FUE و FUT زخم های ایجاد شده در ناحیه اهدا کننده در سطح حداقل است و به این ترتیب امکان رشد مو از بافت دارای جراحت وجود دارد و می توان مطمئن شد نواحی اهدا کننده با مشکل از دست دادن مو روبرو نخواهند شد.

نحوه کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش FUE

 

نحوه استفاده از روش درمانی FUE برای استفاده از مزایای کاشت ریش و سبیل مشابه استفاده از این روش برای کاشت موی طبیعی در سر است. این روش یک درمان دارای حداقل سطح تهاجم است که برای بازیابی تراکم مو در نواحی مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد. طول درمان با استفاده از این روش بین سه تا نه ساعت است و این مدت بستگی به نواحی درمان شده و مقدار موی مورد نیاز برای درمان دارد.

برای مثال، کاشت ریش تنها بر روی چانه که در اصطلاح به آن ریش بزی می گویند نیازمند کاشت تعداد ۱،۵۰۰ پیاز مو است، در حالی که بازیابی ریش کامل به کاشت ۴،۰۰۰ پیاز مو نیاز دارد.

برای شروع درمان جراح نواحی اهدا کننده مو را در قسمت پهلو یا پشت سر مشخص می کند. از این نواحی برای برداشتن پیاز مو جهت کاشتن در نواحی ریش، سبیل و اطراف صورت استفاده می شود. در این حالت معمولاً از موهای نازک تر برای کاشت مو استفاده می شود و برای استخراج پیازهای موی مورد نیاز معمولاً از موهای اطراف سر استفاده می شود. اگر بیمار تاس بوده یا کاملاً بی مو باشد، ممکن است برای بهره بری از مزایای کاشت ریش از پیازهای موی سایر نقاط بدن همچون ناحیه سینه به عنوان ناحیه اهدا کننده استفاده شود.

روش کاشت FUE یک روش درمانی جدید است که کلینیک آریا انجام میدهد و برای انجام آن فقط از مواد بی حسی موضعی برای بیمار استفاده می شود. هنگامی که محل اهدا کننده مو توسط جراح مشخص شد، از ابزار مخصوص برای بریدن اطراف پیازهای مو استفاده می شود. اندازه ابزارهای مورد استفاده در این حالت بستگی به اندازه پیازهای موی مورد نیاز برای پیوند دارد. در این حالت هر چه پیازهای مو نازک تر باشد، ابزار استفاده شده برای خارج کردن آنها کوچکتر می باشد. این بخش از فرآیند درمان بطور کاملاً گسسته و جدا از هم انجام می شود و برای بیمار ناراحتی کمی به همراه دارد.

هنگامی که برداشتن پیازهای مو کامل شد، از مواد بی حسی برای نواحی صورت که نیاز به کاشت مو در این نواحی وجود دارد، استفاده می شود. در این حالت دقت و تجربه کافی برای اطمینان از وضعیت موهای کشیده شده و کاشته شده برای هر پیاز مو در هر بار لازم و ضروری است و لازم است زاویه صحیح برای کاشت پیاز مو انتخاب شود تا به این ترتیب بیشترین تراکم و بهترین نتایج ظاهری برای بیمار ایجاد شود.

کاشت ریش و سبیل می تواند نتایج دائمی برای بیمار به همراه داشته باشد و با استفاده از روش کاشت ریش و سبیل می توان پیازهای مو را در نواحی مورد نظر بیمار کاشت و ظاهر مطلوب را برای وی ایجاد کرد. پیازهای مو در ناحیه ریش و سبیل همگی به صورت جداگانه رشد می کنند و این موضوع به این معنی است که برای دستیابی به نتایج طبیعی لازم است هر پیاز مو به صورت جداگانه کاشته شود و برای کاشت آن جهت قرارگیری صحیح آن در مجاورت موهای کنار مورد توجه دقیق قرار گیرد.

توجه داشته باشید که برای ترمیم یک ریش بزی به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ پیوند مو نیاز است، در حالی که ترمیم ریش کامل نیازمند ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پیاز مو است. با بررسی تعداد پیازهای موی مورد نیاز برای ترمیم ریش و سبیل لازم است تمام پیوندهای استخراج شده به دقت از ناحیه اهدا کننده گرفته شوند و استفاده از این روش درمانی نیازمند تجربه و دانش جراح در کاشت مو برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است.

مزایا

یکی از مهم‌ترین مزایای کاشت ریش و سبیل که آقایان اقدام به آن می‌کنند آن است که جذابیت و زیبایی ظاهری آن‌ها بیشتر می‌شود. هر انسانی تمایل دارد که ظاهر زیبا و جذاب‌ داشته باشد. کاشت یک ریش خوب باعث ایجاد یک خط ریش منظم و تمیز می‌شود و با ظاهر جذاب و مردانه‌ای که برای شخص فراهم می‌کند، زیبایی چهره او را بهبود می‌بخشد. از دیگر مزایای کاشت ریش و سبیل ، پنهان کردن جای سوختگی یا لکه‌های دیگر در صورت است که می‌توان به‌خوبی و با ظرافت آن را در زیر ریش پنهان کرد.

نتایج درمان

نتایج کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش FUE دائمی است و ظاهری کاملاً طبیعی دارد. تفاوت ایجاد شده پس از کامل شدن درمان بلافاصله بطور قابل توجه برای بیمار قابل مشاهده خواهد بود. به هر حال مشاهده نتایج کامل حاصل از درمان به چند ماه زمان نیاز دارد. توجه داشته باشید پیازهای موی کاشته شده در نواحی مختلف صورت رشد خود را شروع کرده و در ادامه به رشد خود ادامه خواهند داد.

هزینه و قیمت کاشت

هزینه کاشت ریش و سبیل طبیعی با توجه به شرایط و همچنین پزشک متفاوت است. هزینه کاشت ریش و سبیل بسته به مدت زمان لازم برای درمان و همینطور ناحیه و موی کاشته شده متغیر است.

برای دریافت مشاوره رایگان از کلینیک آریا با ما در تماس باشید