مطالب

کاشت مو به روش FUE

توسط مارس 5, 2018 بدون دیدگاه

کاشت مو به روش FUE

در حال حاضر یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در کنار روش SUT می باشد

یک تکنیک جهت برداشت واحدهای فولیکولی به منظور پیوند مو می باشد. در این روش با کمک پانچ هایی ظریف با قطر 1-0.8 میلی متر، برشی کوچک در اطراف موها ایجاد می کنند و سپس با دقت واحد فولیکولی را بیرون می کشند. اگرچه در ابتدا این تکنیک به علت دشواری در برداشت واحد فولیکولی سالم از چنین حفره های کوچکی به طور گسترده پذیرفته نشد اما به مرور به علت افزایش تقاضای بیماران، افزایش دسترسی به تجهیزات و ارتقا مهارت های جراحی، به روشی مورد توجه هم در بین بیماران و هم در بین پزشکان تبدیل شد. امروزه FUE یا در اصطلاح رایج FIT در اغلب موارد به عنوان روش جایگزین FUT یا (Follicular Unit Transplantation) که شامل برداشت واحدهای فولیکولی از نواری که با کمک جراحی از پوست ناحیه پشت سر برداشته شده است، می باشد. اگرچه FIT روشی پر زحمت و وقت گیر برای پزشکان است ولی مزایای آن عبارتند از عدم به انجام جراحی و بخیه و اسکار بسیار کوچک در محل های برداشت مو می باشد.

کاشت مو به روش FUE چیست

این تکنیک یکی از بروزترین روش‌های روزه پیوند مو در دنیا است و دارای تائیدیه انجمن بین‌المللی متخصصین پوست و مو و FDA  امریکا می‌باشد.

یکی از فاکتورهای کاشت مو داشتن بانک موی مناسب است.

بسیاری از افراد که تمایل به انجام کاشت مو دارند، اما بانک موی مناسبی جهت پیوند موی خود ندارند، نمی‌توانند با سایر روش‌های رایج و سنتی، کاشت موی خود را با ظاهر و تراكمی طبيعی انجام دهند، چرا که با روش‌های سنتی و رایج حال حاضر مراکز کاشت مو، آسیب جدی به بانک موهای فرد می‌رسانند و درنهایت به تراکم لازم و دلخواه فرد کاندید نخواهند رسید.

چه افرادی می‌توانند از روش‌های SUT و FUE استفاده کنند؟

اصولاً افرادی که می‌خواهند کاشت مو انجام دهند و به دنبال بهترین و آخرین روش‌های کاشت مو می‌باشند که درنهایت تکنیک (SUT) و (FUE) را انتخاب می‌کنند که جدیدترین و بروزترین روش‌های حال حاضر در جهان می‌باشد.

از دیگر مزایای این دو روش می‌توان به برداشت گرفت ها با دستگاه، بدون نیاز به جراحی، بدون خونریزی‌های شدید، بدون درد، بدون عوارض جانبی، بدون دوران نقاهت و … اشاره کرد که این روش را نسبت به تکنیک‌های دیگر برتر و ایمن‌تر کرده است که تمامی گرفت‌های برداشت‌شده به‌طور کامل باظرافتی بالا رشد خواهد کرد، همچنین برای آن دسته از عزیزانی که بانک موی مناسبی ندارند، می‌توانند از ترکیبِ دو روش SUT و FUE استفاده کنند، توجه داشته باشید برای آن دسته از افرادی که دارای بانک موی متوسط و کمی می‌باشند تکنیک FUE مکمل تکنیک کاشت موی SUT است،چراکه با این دو تکنیک جدید می‌توان از تمامی پتانسیل بانک موی فرد استفاده کرد (بدون آنکه هیچ آسیب به بانک موی فرد وارد شود) پیوند مو برای او انجام می‌شود.

به‌عنوان‌مثال با ترکیبِ این دو روش، علاوه بر برداشت سالم گرفت ها از پشت سر فرد و در صورت کم بودن آن ناحيه اهداکننده (بانک مو)، از زیر ریش و همچنین موهای سینه نيز برداشت می‌شود که ظرفیت بانک موی فرد را بیشتر می‌کند و ناحيه كامل سر را به‌طور کاملاً طبیعی پر خواهد کرد. کلینیک آریا با 15 سال سابقه کاشت ، روش FUE و SUT را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد

درنتیجه ترکیب استفاده از تکنیک های SUT و FUE باعث می‌شود فرد کاندید کاشت بهترین نتیجه ممکن را شاهد باشد.

لازم به ذکر است زمان رشد موهای کاشته شده بین چهار الی ده ماه پس از کاشت مو می‌باشند.

مزیت تکنیک کاشت مو FUE نسبت به روش‌های دیگر چیست؟

همان‌طور که در مطلب فوق بیان شد تکنیک FUE تکنیکی جدید و پیشرفته در علم روز پیوند مو‌ در جهان است که باعث می‌شود، گرفت های بیشتری را از بانک موی فرد برداشت کرده که درنهایت با تراکمی بالا کاشت موی شخص کاندید کاشت مو ‌انجام می‌شود.

آیا برای کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل هم می‌توان از روش FUE استفاده کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم که کاشت ریش و یا کاشت ابرو به دلیل اینکه از ظرافت خاصی برخوردار است باید از تکنیک‌هایی استفاده کرد که خطایی نداشته باشند و همچنین خواب و زاویه طبیعی ابرو و ریش نیز حائز اهمیت است، لذا ازاین‌رو بهترین تکنیک‌های کاشت مو که بیمه ایران برای آن‌ها بیمه ضمانت صادر می‌کند تنها به روش‌های FUE و SUT است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر در تماس باشید تا بتوانید بهترین روش کاشت مو برای خود را پیدا کنید

نظر بدهید