پاک کردن تاتو و خالکوبی

جدیدترین روش برای درمان موثرتر تاتو استفاده همزمان لیزر اولتراپالس دی اکسید کربن و لیزر کیو سوییچ nd-yag می باشد.نتیجه این که لیزرهای کیو سوییچ با هدف گیری انتخابی رنگها و بر اساس پدیده تخریب نوری بطور موثری در درمان تاتوهای آماتور ،تخصصی وتروماتیک بدون ایجاد اسکار و سوختگی و تغییر رنگ شدید نقش دارند.جدیدا لیزرهایی با زمان تابش موجی در حد پیکوثانیه وارد بازار شده اند که قدرت فوق العاده ای در درمان بی عارضه تاتو دارند.

دستگاه کیوسوئیچ

از این دستگاه برای پاک کردن تاتو و خالکوبی استفاده می شود هرچند که استفاده های دیگری هم دارد عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود تاتو انجام می دهند و درواقع رنگ های ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند .

درمان لکه های صورت با لیزر کیو سوئیچ :

دستگاه لیزر کیوسوییچ Qswitch برای از بین بردن تاتو و خالکوبی و رنگدانه های صورت و بدن طراحی شده است . معمولا برای پاک کردن تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود که نحوه عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود بدن انجام می دهند و درواقع رنگ های ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند

 

راه های درمانی برای پاك كردن تاتو یا خالكوبی

جراحی ، كه همان برداشتن محل خاكوبی و سپس بخیه زدن محل مورد نظر می باشد .
درمابرژن مكانیكی كه همان تراشیدن محل خالكوبی است و با سایش پوست رنگ داخل پوست تدریجا خارج می شود .
میكرودرم ابرژن كه توسط میكرو كریستالهای اكسید آلومینیوم منجربه تراشیده شدن سطحی پوست می شود و فقط برای خالكوبیهای بسیار سطحی كاربرد دارد .
خارج كردن شیمیائی رنگ توسط یك خمیر خاص كه در این روش خمیر مخصوص به محل خالكوبی مالیده می شود و سپس پوست به طور سطحی سوراخ سوراخ می شود و سپس مجددا خمیر مالیده می شود كه التهاب رخ می دهد و رنگ خارج می شود .
سرمادرمانی یا ( کرایوتراپی ) كه توسط نیتروژن مایع محل خالكوبی دچار تاول شده و سپس منجر به خروج رنگ می شود .
استعمال اسیدهای شمیائی شامل فنل ، TCA ، اسید تانیك ، نیترات نقره و سرانجام لیزر درمانی شامل لیزر لایه بردار مثل CO2 ، و لیزر غیر لایه بردار مثل لیزر کیوسوییچ .
از میان روشهای فوق بجز لیزر کیوسوییچ مابقی می تواند جوشگاههای بدی ایجاد كند و نتیجه خوبی از نظر زیبائی به همرا نداشته باشد .
معمولا خارج كردن رنگ نیاز به تكرار جلسات دارد و اگر بیمار اصرار به پاك كردن در یك جلسه باشد منجر به گذاشتن اثر ( جای زخم واسكار ) خواهد شد .
امروز پزشكان لیزر کیوسوییچ Qswitched Neosys را بهترین و موثرترین روش پاك كردن تاتو می دانند .

 

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ :

  • پاک کردن تاتو
  • حذف و پاک کردن کامل تاتو و خالکوبی صورت و بدن
    حذف خالکوبی و خال های مادر زادی بدن و صورت
    حذف لکهای پوستی و کبودی ، لکه های قهوه ای
    حذف خال و کک و مک پوست بدن و صورت
    درمان ضایعات پیگمانته سراسر بدن و صورت
    پاک کردن تاتوها در طیف رنگی متفاوت
    درمان ملاسما و Freckles بصورت کامل
    درمان Nevus of Ota بصورت کامل

ویژگیهای سیستم لیزر کیوسوییچ :

  • دو طول موج ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانوتری
    انرژی ۱۵۰۰ میلی ژول در ۱۰۲۴ نانومتر
    مجهز به هندپیس جوانسازی بدون آسیب رساندن به سطح پوست

طول جلسات لازم برای برداشت تاتوی ابرو بین 1 تا 3 جلسه و رفع تاتوی بدن بین 6 تا 8 جلسه می باشد . در صورت وجود عناصر فلزی در رنگدانه تاتو این رنگدانه ها توسط کیوسوییچ شکسته نخواهد شد و باید از ترکیب میکرونیدلینگ و داروی رژووی استفاده شود .

نظر بدهید